2022 Menu
At Vælge 11
Uge 31, 2022
af Rick Joyner

Vi får at vide i 1. Joh 3:8, at Jesus blev sendt for at "ødelægge djævelens gerninger". Jesus bad også til Faderen vedrørende Han's disciple: "Som du har sendt mig til verden, har jeg også sendt dem til verden" ( Joh 17:18). Så det er også vores opgave at ødelægge djævelens gerninger. Apostelgerninger 10:38 forklarer, hvordan Jesus gjorde dette, og det er sådan, vi er kaldet til at gøre det: "Gud salvede Ham med Helligånden og med kraft, og Han gik omkring og gjorde godt og helbredte alle, som var undertrykt af djævelen." selvfølgelig omfattede "at gøre godt" inkludere at forkynde evangeliet om riget og konstant at undervise.

Det er så vidunderligt at se folks glæde, når de bliver helbredt eller sat fri af Gud. At blive helbredt af Ham er en af de største oplevelser, ikke kun at blive befriet for lidelsen, men også at vide, at Gud bekymrer sig nok om at komme og røre os. Dette kan være en endnu større helbredelse af hjertet. Men hvor fantastisk dette end er, kan det være en endnu større glæde at blive brugt af Gud til at helbrede eller udfri nogen.

Jeg er velsignet af Gud for at have fået lov til at opfylde alle mine største drømme om at være pilot og tjene Ham i tjenesten. Jeg har rejst verden rundt og mødt og har kendt nogle af verdens mest interessante og succesrige mennesker. Jeg har en fantastisk familie, der er tæt på. Mit liv har været så godt, at jeg virkelig ikke kan komme i tanke om nogen, levende eller død, som jeg ville bytte mit liv med. Hvert årti af mit liv har været bedre end det foregående, og siden det møde, jeg havde med Herren i 2014, har hvert år været bedre end det foregående. Jeg lever det største eventyr og det mest tilfredsstillende liv, jeg kunne forestille mig, men jeg har ikke fundet noget mere spændende eller tilfredsstillende end at blive brugt af Gud til at hjælpe nogen i nød, hvad enten det er ved helbredelse, et profetisk ord eller de utallige andre måder. Herren bruger os til at røre ved mennesker.

Der er så mange vidunderlige måder, hvorpå Herren kan bruge os til at "gøre godt". Når han gør det, oplever vi Han's kærlighed gå igennem os. Bortset fra nogle møder eller profetiske oplevelser med Ham, kan ingen anden menneskelig erfaring sammenlignes med at blive brugt af Gud til at udføre Han's gerninger. Dette ændrer os også. Når vi lærer at blive i Ham og blive brugt af Ham, øges frugten i vores liv.

Som vi ser i evangelierne, er mange helbredelser befrielser. Jesus gav sine disciple myndighed over dæmoner. Dette er en grundlæggende autoritet, som vi også får, når Han sender os til at udføre Han's gerninger. Er det ikke derfor, Herren sagde til sine disciple, at det var bedre for dem, at Han gik bort, så Helligånden kunne komme og leve og virke gennem dem? Så Han er nu hos os på en endnu mere herlig måde, end da Han var her fysisk. Så at vandre med Ham i dag burde være endnu mere spændende, end da Han vandrede på jorden som et menneske. Hvis vores kristne vandring ikke er så spændende, kan og skal den være det.

En grund til, at alle kristne ikke oplever dette største af alle eventyr, er, at de har fået at vide, at Gud kun bruger de mest modne ledere på denne måde. Det er ikke sandt. Enhver sand Kristi discipel har denne autoritet. Modenhed er ikke påkrævet. Troen på Han's autoritet er dog. I Lukas 10 sendte Herren Han's disciple for at helbrede de syge, uddrive dæmoner og prædike riget. I Lukas 11 bad disciplene Jesus om at lære dem at bede. Så de fik autoritet til at helbrede, uddrive dæmoner og forkynde evangeliet om Han's rige, før de blev undervist i at bede!

Vi kan undre os over, hvorfor disciplene bad om, at folk skulle blive helbredt, hvis de endnu ikke vidste, hvordan de skulle bede. Men hvis de fulgte Jesu eksempel, bad de ikke. De befalede simpelthen folk at blive helbredt eller befalede dæmoner at forlade i Herrens myndighed. Han gør gerningerne, når Han sender os i Han's autoritet til at udføre Han's gerning. Vi har ikke denne autoritet, fordi vi har en seminargrad, modenhed, visdom eller retfærdighed. Vi har denne autoritet, fordi vi er Han's legeme, Han's tempel, som Nan opholder sig i og manifesterer sig igennem. Derfor er vi kaldet til at være Han's disciple.

Spørgsmålet er ikke, om vi har myndighed til at udføre disse gerninger, men om vi er Han's disciple. De skarer, der fulgte Jesus, troede på Nam og Han's gerninger, men blev faktisk ikke Han's disciple. At tro på Ham gør os ikke til disciple. At være tilhængere af Ham er vidunderligt og har mange fordele, men at være Han's discipel er langt bedre.

At være discipel af enhver stor lærer i Israel blev betragtet som den højeste ære og største engagement, man kunne have. For at være discipel måtte man opgive enhver anden hengivenhed og give sig selv fuldstændig til deres lærer. De fleste lærere krævede, at deres disciple var single, da de ikke måtte have noget i deres liv, der kunne distrahere dem. Hvor meget mere bør vi være målbevidste for at blive en discipel af Guds Søn?

Hvordan beskrev Jesus vores forpligtelse til at være Han's disciple? Hvis vi læser Jesu definition af en discipel, tror vi måske, at vi aldrig har mødt en. Alligevel er den store opgave at gøre disciple, ikke kun til troende. Sande disciple er sjældne, og enhver, der ønsker dette og er villig til at overholde Han's krav, kan begynde at leve det største eventyr i dette liv for den største sag.

Vi vil dække mere af dette i de kommende uger.
Ugens Ord 32
OP